Sprawozdanie z wycieczki – Góry Świętokrzyskie

W dniach 9-10 maja 2022r. uczniowie klasy 4a, 4b, 4c pod opieką wychowawców wyruszyli na dwudniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc, zwiedziliśmy dużo zabytków. Głównym celem tego działania było poznanie dziedzictwa kulturowego Polski, jej historii i przyrody.
Pierwszego dnia naszą wędrówkę rozpoczęliśmy w Nowej Słupi. Przy usytuowanej na skarpie figurze pielgrzyma spotkaliśmy się z panią przewodnik. Razem z nią weszliśmy na teren Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Drogą pątników zmierzających do relikwii Drzewa Krzyża Świętego dotarliśmy na szczyt Góry Świętego Krzyża. W klasztorze, który powstał na początku XI wieku, zwiedziliśmy Muzeum Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej, w kaplicy Oleśnickich widzieliśmy relikwiarz z cząstkami Drzewa Krzyża Świętego. Następnie odbyliśmy krótki spacer po gołoborzach, podziwiając wspaniałe widoki Łysogór.

Drugiego dnia pierwszą atrakcją wycieczki było zwiedzanie ruin zamku w Chęcinach. Przechadzaliśmy się wśród ruin zamku, oglądaliśmy rycerskie zbroje, a na baszcie próbowaliśmy wypatrzeć Białą Damę. Po około dwugodzinnym zwiedzaniu wyruszyliśmy w dalszą podróż. Udaliśmy się do SabatKrajno, gdzie zwiedziliśmy Park Miniatur. W Alei Miniatur „Cudowny Świat”  obejrzeliśmy najwspanialsze budowle
i dzieła stworzone przez naturę.

Następnie udaliśmy się do  Muzeum Henryka Sienkiewicza, gdzie pani przewodnik ciekawie opowiadała o życiu i twórczości tego słynnego, polskiego pisarza. Podziwialiśmy eksponaty znajdujące się w dworku, który H. Sienkiewicz otrzymał w darze od narodu polskiego w 1900r. Zwiedziliśmy też pomnik przyrody – dąb Bartek.

W czasie wycieczki nocowaliśmy w „Jodłowym Dworze” w miejscowości Huta Szklana.

Zmęczeni ale zadowoleni ruszyliśmy w drogę powrotną do Michałówki.